top of page

Lacné makro svetlo


V dnešnej dobe už asi všetko bolo vymyslené. V okruhu makro fotografie sú to predovšetkým rôzne pomôcky pre zachytenie krásy bežným okom neviditeľnej. Pri tomto druhu fotografie sa vzhľadom k jej fyzikálnym obmedzeniam fotografi boria hlavne s problémom nedostatku svetla. Rovnako ako ja. Ako som už písal, všetko už bolo vymyslené a takmer všetko sa aj dá kúpiť, ale čo ak je to drahé alebo to nespĺňa naše požiadavky? Nuž môžme sa pokúsiť si to vyrobiť.


Rovnako tak som sa aj ja pokúsil vyrobiť si jednoduché a lacné makro osvetlenie. Na Ebay som nakúpil potrebné veci a pustil sa do práce. K výrobe makro osvetlenia som použil pomerne lacné komponenty a to:


- redukčný krúžok na systém Cokin 67mm (aj s holderom na filtre): 1,68$,

- redukčný step-up krúžok 49-67mm: 1,00$,

- angel eye LED svetlo do auta (kupoval som set 2ks): 3,85$,

- puzdro na 8xAA batérií (12V): 2,23$,

- kúsok elektrikárskej izolačnej pásky, kvapku cínu a koncovky zo starých reprákov.


Celkom ma to teda stálo 8,76$, teda asi 7€, čo je relatívne celkom slušný lowcost.















Ako som postupoval pri výrobe? Najprv som odbrúsil 3 výstupky na krytke LED svetiel, strhol ochranný papier a nalepil svetlo na redukčný krúžok. Rozmer LED svetla je cca 84mm na šírku s vnútorným otvorom cca 68mm, čo takmer úplne dokonale kopíruje tvar redukčného krúžku so 67mm závitom na systém Cokin P. Dookola som svetlo oblepil izolačnou páskou kvôli lepšiemu spoju a zamedzeniu žiarenia svetla do bokov.
















Na kábliky ku svetlu som napájkoval koncovku s kolíkom a na kábliky od puzdra na batérie koncovku s dierkou. Na výsledný LED krúžok s 67mm závitom som nasadil redukciu na 49mm, aby som ho mohol upevniť na objektív práve s takýmto priemerom filtrovej obruby. Zároveň mám možnosť kúpou a nasadením redukčného krúžku iného rozmeru využívať svetlo aj na iných objektívoch do rozmeru filtrovej obruby 67mm. To je celé, jednoduché, rýchle a praktické. Celý systém je malý, ľahký a prenosný. Tvar priesvitnej krytky na svetle umožňuje nasvecovať objekt aj v úplnej blízkosti predného optického člena objektívu. Hor sa teda testovať a fotiť ;).
















bottom of page